Leerlijn groep 8

Ben je klaar voor een revolutie in groep 8?

Herken je het dat leerlingen in groep 8 ‘klaar’ lijken te zijn met de schoolbrede SOVA methode?

• Het is saai
  • Oninteressant
  • Niet boeiend

En dat terwijl ze voor een grote overgang staan naar de middelbare school.

Groep 8 is een jaar vol verwachting en vol onrust. Kinderen kijken uit naar:

Een nieuwe school Nieuwe uitdagingen

Als leerkracht wil je ze voorbereiden om ze zo sterk en veerkrachtig te maken. Maar de bestaande aanpak resoneert niet meer. Ze vragen om iets nieuws.

Voor groep 8 gaan wij verder waar anderen stoppen - met een leerlijn op maat voor de overstap naar de middelbare school.

• Vernieuwde benadering
  • 100% gericht op de behoefte van groep 8
  • Inclusief mediawijsheid en burgerschap

Waarom Goud voor groep 8?

Onderscheidend in
Aanpak:

In een tijd waarin leerlingen mogelijk ‘methode moe’ zijn, biedt Goud op School een verfrissende en stimulerende aanpak, volledig afgestemd op de unieke behoefte van de groep 8-leerling. Met deze leerlijn zetten we in op onafhankelijkheid, eigen verantwoordelijkheid voor gedrag en een positief onderdeel zijn in een (nieuwe) groep.  Vaardigheden die gericht zijn op de toekomst.

Doelgericht voor
groep 8

Goud biedt specifieke lessen die aansluiten bij dit overgangsjaar, met een focus op onderwerpen zoals afscheid nemen, omgaan met groepsdruk, voorbereiding op de musical, het belang van vriendschappen, leren leren én het begrijpen van groepsdynamiek.

Mediawijsheid en
burgerschap

Belangrijke groep 8 onderwerpen als burgerschap en mediawijsheid zijn door de leerlijn verweven. Goud leert de leerlingen de digitale wereld en haar uitdagingen kennen. Daarnaast gaan ze aan de slag met burgerschap op een vernieuwende manier. We streven naar het ontwikkelen van jonge mensen die niet alleen voor zichzelf staan, maar ook voor de wereld om hen heen.

Neem de volgende stap

Ervaar de kracht van Goud op School zelf. Vraag nu meer informatie aan en krijg direct toegang tot onze Groep 8 Leerlijn. Klik op onderstaande knop om een proeflicentie aan te vragen en begin direct aan een reis die niet alleen de leerlingen zullen veranderen, maar ook de manier waarop je onderwijs geeft.

Ontdek de leerlijn

Algemene
lessen

Een reeks van lessen om het jaar te starten met focus op persoonlijke ontwikkeling en groepsdynamiek.

Mediawijsheid
lessen

Een serie van lessen die de digitale wereld en haar uitdagingen aanpakken, met onderwerpen als whatsapp, cyberpesten, privacy, algoritmes en over wat je wel of niet online zet.

Groep 8
specifiek

Een reeks lessen gericht op afscheid, nieuw begin, omgaan met groepsdruk, het belang van vriendschappen en de overgang naar de middelbare school. Ook leerstrategieën komen hier aan bod.

Investeren in de toekomst

• Voor €249,- krijgt u een jaar lang toegang tot onze complete leerlijn
  • Elke extra groep voor €199,-
  • Online toegang tot unieke inhoud, altijd up to date

Wil je vast een kijkje nemen in de online leeromgeving?!

KLAAR OM TE BEGINNEN?

Sluit je aan bij de talloze scholen die al hebben gekozen voor Goud op School en begin het verschil te maken in de ontwikkeling van je leerlingen.

Ontdek de groep 8 leerlijn

Start al tijdens het lopende schooljaar

Probeer gratis de licentie uit

Start je tijdens het lopende schooljaar? Overleg met ons voor een gereduceerd tarief.