Skip to main content

Soms is er een onrustige onveilige onprettige sfeer in de klas.

Kinderen en/of de leerkracht gaan niet met plezier naar school en er is veel onrust. 

Interventietraject

Voor zowel scholen die met Goud werken als scholen die dat (nog) niet doen, is het mogelijk om een groepstraject te starten. Tijdens zo’n interventie zal een van de trainers van Goud verspreid over het schooljaar twee tot vier keer in de groep komen om les te geven en de leerkracht te voorzien van kennis en tips. Scholen zonder licentie krijgen daarnaast het gehele jaar toegang tot de lessen. 

Beeldbegeleiding

Voor leerkrachten is het mogelijk om een beeldbegeleidingstraject te volgen. Beeldbegeleiding is een prachtige manier om kwaliteiten in beeld te brengen en om inzicht te krijgen in interactie.

Wanneer beeldbegeleiding?

  • In complexe situaties waarin niet helemaal duidelijk is hoe er (weer) grip op de klas verkregen kan worden. Welke kwaliteiten heeft de leerkracht die hier verandering in kunnen brengen? 
  • Ter professionalisering van de leerkracht. Eigenaarschap van het leerproces van de leerkracht staat centraal, dus leerkrachten bepalen zelf waar zij zich in willen ontwikkelen. 
  • Ter bevordering van de vaardigheden van startende docenten, zij-instromers en herintreders.

De verandering die ik heb gezien in mijn groep is zo groot na een interventie van Goud dat ik er nog steeds met verbazing en een grote glimlach op mijn gezicht aan terugdenk.

Barbara Braiek